2013. október 5., szombat

Dreamlabyrinth - 3. rész




Először azt hittem, káprázik a szemem, hogy csak a képzeletem játszadozik velem, de nem. Erőtlenül feküdtem tovább a földön, és még csak mozdulni sem bírtam. Iszonyatosan fájt még mindenem, egy cseppet sem csillapodott az égető érzés minden porcikámban. Szemeimet azonban nem tudtam lecsukni, bármennyire is voltam fáradt. Az egyre közeledő fénypontot néztem, szinte már csak azt láttam magam előtt.

Aztán megpillantottam valakit. Nem láttam arcát, ahhoz nem volt elég erős a világítás, és még csak azt sem tudtam kivenni, hogy miféle helyen vagyok. Ezután pedig sokkok hada következett. Először is az lepett meg, hogy az idegen egyedül állt néhány méterrel messzebb tőlem. Valamiért úgy gondoltam, biztos nem egymagában hajtotta végre ezt az egész dolgot, de most mégis úgy tűnt, hogy igen. Aztán a fény… nem tudom, honnan jött, mert nem láttam semmiféle lámpát vagy gyertyát a kezében; egyszerűen csak ott volt és kész. Első gondolatom az volt, hogy ő az elrablóm, hogy ő hozott ide, de az a fény, ami körülvette, ami belőle áradt, nem éppen volt természetes. Mégis ki lehet ő? - futott végig a kérdés a fejemben, de a választ nem tudtam meg. Hideg borzongás futott végig rajtam, amint pillantásunk találkozott. Én ugyan nem láttam, de biztos voltam benne, hogy egész idő alatt, amíg ott állt, engem nézett.

Szólni akartam, de nem bírtam. Csak állt ott és meredt rám, ami kezdett idegesíteni és félelmet kelteni bennem. Ha ő egy természetfeletti lény, akkor megmenteni jött? De mióta léteznek ilyenek? Kezdtem elveszíteni a fonalat, amit még az is tetőzött, hogy miután egyet közelebb lépett felém, újabb rávilágítást kaptam a környezetet illetően: rácsok. Rácsokat vettem észre, amiken túl ez az ismeretlen ácsorgott. Börtönben lennék? – csendült fel elmémben egy újabb kérdés a helyszínt illetően. Ha mindez nem lett volna elég, a következő dolog még inkább azt támasztotta alá, hogy nem evilági lénnyel van dolgom. Ugyanis egy újabb lépést tett felém, és ezzel a lendülettel a rácsok túloldalán termett. Nem nyitott ki semmiféle ajtót, nem, egyszerűen csak átjött rajtuk. Erre pedig, ha jól emlékszem, az emberek nem képesek. Vagy mégis? Már végképp nem tudtam, mit gondoljak.
Újabb percek teltek el, de nem szóltunk semmit. Tényleg rémisztő volt ez az egész helyzet, mintha ő pontosan tudta volna, ki vagyok, és nem kellenek szavak ahhoz, hogy megértsük egymást. Ebben csak az volt a gond, hogy nekem halványlila gőzöm sem volt arról, ki lehet. Kezdtem beleunni ebbe az egész játékba, amit testem is jelzett. Szemeim már le-lecsukódtak, és nem bírtam ébren maradni. Hiába küzdöttem, már teljesen ki voltam merülve, éhes és szomjas voltam.
Éreztem, ahogy valaki hozzám ér. Éreztem, ahogy óvatosan végighúzza ujjhegyét fedetlen kezemen. Éreztem, ahogy végigsimít arcomon, hajamon, ajkaimon. Pont úgy, ahogy Ő szokott. És ahogy hozzámért, már nem fáztam. Hirtelen eltűnt minden ragadós és nyúlós hideg, a szagok, az a poshadt és erjesztő pöcegödörszag is megszűnt létezni úgy, ahogy minden fájdalom tovalépett testemből. Mindez egyetlen érintés alatt. Már nem fájt többé a fejem, már nem fájtak a tagjaim, már nem fájt semmim. Nyugalom és biztonság érzete áradt szét ereimben, és abban a pillanatban úgy éreztem, ennél nagyobb védelemben nem is lehetne részem. Pont az az érzés, amit akkor szoktam érezni, amikor Vele vagyok. De az nem lehet, Ő nem, Ő nem… vagy mégis?
Próbáltam kinyitni szemeimet, de a fáradság ólomsúlyként nehezedett rájuk. Mintha összeragadtak volna szempilláim, és ettől kezdtem kétségbeesni. Megmozdítottam kezeimet, hogy én is hozzáérhessek, hogy valami kapaszkodót keressek, bármit megtettem volna azért, hogy lássam arcát. És mintha gondolataimat olvasta volna, megfogta kezemet, megszorította, és közelebb csúszott hozzám.
- Csssh… Minden rendben lesz… - suttogta lágyan, kedvesen azzal a jól ismert hangon. Igen, most már teljesen biztos voltam benne, hogy Ő az. Több millió hang közül is felismertem volna az övét, hisz már olyan mélyen beleivódott elmémbe, hogy néha sokkal ismertebbnek véltem, mint a sajátomét.
Látni akartam, biztosra akartam menni, hogy nem csak képzelődöm. Annyira hihetetlen volt, hogy Ő van itt mellettem, hisz több ezer kilométer választott el minket egymástól, Ő még csak azt sem tudta, hogy létezem. Akkor miért pont most, miért pont itt találkozunk? Nem lehet Ő, ez az egész nem normális. Muszáj ennek csak egy álomnak lennie, ez már túllép minden határon, minden képzeleten, ez… ez nem lehet igaz. Képtelen voltam megérteni, hogy mi történik velem, képtelen voltam akármit is megérteni. Ez túl abszurd.
- Ez a valóság… - szólalt meg ismét, mintha ugyancsak belelátott volna a fejembe. – Minden rendben lesz…
És én hittem neki. Nem tudom, miért, de bíztam benne és tudtam, hogy igazat mondd. Tudtam, bármennyire is tűnik rémisztőnek és hátborzongatónak a helyzet, ha Ő itt van velem, nem eshet bajom. Ettől a gondolattól pedig sírhatnékom támadt. Éreztem, ahogy a forró könnycseppek szemhéjam alól utat törtnek, és végigfolynak arcomon. A mérhetetlen nyugalom hatására lassan kezdtem álomba merülni és most az egyszer nem féltem: itt voltam, valahol a világ háta mögött, Ő pedig itt ült mellettem, fogta a kezem, és halkan dúdolni kezdett egy dalt…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése